marți, 13 aprilie 2010

Birocratia ne zapaceste?

pe vremea lui ceausescu stateam la coada la mancare. de orice fel era ea. acuma cozile s-au mutat la institutiile statului unde birocratia este in floare. am stat o ora jumatate la registrul comertului ca sa depun bilantul anual. aveam in fata 6 persoane. doua dintre ele aveau cate 30 de bilanturi. m-am simtit chiar foarte prost ca eu aveam doar unul... dupa care m-am dus sa depun statul de salarii la inspectoratul teritorial de munca unde am stat doar o ora. tot asa, de data asta aveam 10 persoane in fata din care doar una singura avea 20 de state, contracte si declaratii. m-am bucurat ca persoana care a anuntat inca de cand s-a asezat la rand ca are 30 de documente, era dupa mine. am zis mersi ca am scapat atat de ieftin.
cand m-am intors acasa eram deja nauca si ma durea rau spatele. sunt convinsa ca la cozile astea am dat peste o groaza de vampiri energetici care pur si simplu m-au devorat. am deschis calculatorul, ca aveam de aranjat o pagina ce trebuia sa contina alte trei mai mici dar totusi inteligibile. pana s-a deschis calculatorul a durat ceva. am ramas vreo 10 minute in extaz, admirand peisajul cu iarba verde pe care mi l-am pus pe desktop. dupa care am inceput sa ma minunez de cat de multe iconite am insirate pe tot ecranul. si am mai stat asa 10 minute, mare parte din ele intrebandu-ma ce caut in fata calculatorului. cu chiu cu vai, dupa ce deja incepusem sa caut un joc sau un film, ceva, mi-am adus aminte de partiturile ce trebuiau micsorate si puse pe o pagina. am mai pierdut o ora taind si gadiland pagina aia pana a luat-o toti dracii.
diferenta dintre mine si cea de acum 22 de ani? pe cea de acum 22 de ani nu o interesau lucrurile astea. si nici nu-si imagina ca o vor interesa vreodata. si daca ar fi deschis calculatorul nu ar fi stat 20 de minute in fata lui intrebandu-se ce cauta acolo.

6 comentarii:

EllA spunea...

Cea de acum 22 de ani ar fi admirat iarba "de afara" si nu cea de pe ecranul calculatorului....

Claudia spunea...

mda, avea si timp de asa ceva...

EllA spunea...

Asta nu e nimic.....o sa urmeze, peste alti 22 de ani, sa deschizi calculatorul si sa uiti de ce ai facut acest lucru :))

Claudia spunea...

deja incep sa fac asta. norocul meu ca ma resemnez repede si gasesc altceva de facut...:)))

EllA spunea...

Sa-ti iei un manunchi de post-it-uri......

Claudia spunea...

am primit cadou trei :))).