joi, 15 aprilie 2010

Lectii pentru acasa

G cel mare ma innebuneste ca vrea sa se uite a doua oara la Shutter Island si eu, ca sa scap de el, ii fac pe plac. In sfarsit sunt linistita si pot face sinteza zilei.
In mare astazi A cel mic si-a propus sa ma innebuneasca de cap. S-a apucat de lectii pe la 1pm. Dupa 5 minute vine:   
 - Vrei sa ne jucam Twister?
 - Ai facut lectiile, il intreb eu severa. Se face mic si negru si pleaca cocosat de parca ar avea toate poverile lumii adunate intr-un sac la el pe spinare.
Eu mai am obiceiul sa vorbesc singura prin casa, dandu-mi tot felul de sfaturi bune. In doi timpi, A cel mic iar apare si ma intreaba angelic:
- M-ai chemat?
-Ai terminat lectiile, il intreb eu iar severa. El iar mic si cocosat pleaca la lectii. Ce-or avea, doamne, lectiile alea de nu vrea sa le faca? De obicei este foarte cuminte si le termina repede!
M-am apucat sa fac de mancare niste taitei cu ciuperci, busuioc si sos de rosii. Dupa jumatate de ora strig:
-Sa vii sa gusti din taitei sa vezi daca-ti plac.... (vaaaaaaaaajt pe langa mine postat in fata aragazului) cand termini lectiile! termin eu de strigat de parca n-ar fi langa mine. Ma uit urat la el si el strategic:
-Mmmm, ce bine miroase!
Asta e vrajeala curata pentru ca ciupercile nu sunt mancarea lui favorita.
-Nici n-are gust de ciuperci! exclama el.
-Du-te la lectii! il somez eu.
Pleaca voios de data asta, nu stiu care e motivul transformarii. Cred ca simte terenul slab. Dupa alte 10 minute care mi s-au parut secunde vine si-mi spune:
-Spune-mi si mie o propozitie cu "Va rog, imi puteti spune..."
-"Unde este iesirea", continui eu.
-N-ar fi mai bine sa intreb de gogoserie?
-Parca ai fi nemancat! Nu intrebi lumea pe strada "Unde este gogoserie, va rog frumos?". Scrie ce vrei! concluzionez eu, incercand sa par foarte calma si relaxata.
Dupa alte 2 minute:
-Spune-mi si mie o propozitie cu "Va rog, ma puteti directiona spre..."
-"Toaleta", continui eu.
-N-ar fi mai bine sa scriu gogoserie?
Deja simt ca scot flacari pe urechi si cam pe toate gaurile disponibile la vedere. Parca sunt in povestea "Castravetele" a lui Caragiale, de care tocmai mi-a adus aminte ieri prietena mea Ella.
-Scrie "cafenea" ii zic eu nerabdatoare. Auzi, ia scrie tu ce vrei si lasa-ma pe mine in pace ca si-asa nu tii cont de parerile mele.
Cand in final la ora 3pm terminase lectiile, eram franta de oboseala desi nu facusem mare lucru. Ma mai innebunise cu inca 20 de intrebari de al caror raspuns nici nu avea nevoie. Cand a intrat R the hulk pe usa, am rasuflat un pic usurata. Mi-am amintit ca trebuia sa trec pe la G cu semineul sa-i instalez o placa wireless. Am cautat disperata cd-ul de instalare si ma grabesc spre usa. A cel mic imi atine calea si ma intreaba vioi:
-Unde mergem?
-Eu ma duc la G.
-Si eu de ce nu vin?
-Ai de studiat la pian. Te spun lui Leeloo sa stii!
Pleaca amarat sa-si faca si lectiile la pian de care crezuse ca a scapat. Eu iau in fuga geanta, geaca si ies pe usa. Nu-mi vine sa cred ca am scapat asa de usor. De obicei are o gura..., parca e parlamentar pdl.
Cand am plecat de la G cu semineul era prea devreme ca sa-l iau pe G cel mare de la scoala. Dar am preferat sa ma duc sa stau in parcare o ora in fata scolii si sa ma joc la Blockers pe telefon.
Nu stiu ce-ar fi facut cea mai tanara ca mine cu 22 de ani. Ei ii placea sa faca lectii cu cei mici. Sunt prea obosita sa ma gandesc la ea. Ma tot chinui sa-mi spun ca nu sunt o mama denaturata, ca sunt doar obosita si stresata si ca am o mare nevoie de somn.

6 comentarii:

EllA spunea...

Esti o MAMA, asa cum putine sunt. Cat despre lectii....cred ca seamana cu nasa lui. Pe ea o apucau: setea, foamea, mersul la toaleta, chiar si curatenia....numai sa nu invete atunci cand TREBUIA. Daca era lasata sa faca acest lucru atunci cand isi dorea totul era ok....
Aaaaa, inca un lucru. Tu severa ?! Putin spus.....Tiranica, de-a dreptuuuuuullllllll......... :))

Claudia spunea...

vai de mine! sunt de nerecuperat. offff! rau ca seamana cu nasa lui. nasa lui o scotea din minti pe mama ei...

EllA spunea...

O scoate inca :)).

Claudia spunea...

saracutza de ea! saracutza de mine! inseamna ca nu mai am nici o sansa nici in privinta asta.

EllA spunea...

daca esti cu_minte....cine stie......

Claudia spunea...

de asta, am serioase indoieli ;))